Mogna Bolag

Mogna Bolag

Yova reviderar din position i samband med tex omorganisation och/eller tillväxt/ny fas i verksamheten. Yova studierar din identitet och unikitet och matchar detta mot marknadsstrukturen i syfte att etablera en förnyad platform med respekt för den förra, samt ett förnyat relevant erbjudande.

 

Yova tar hand om hela processen eller enskilda element av den. Yova kan jobba med dina egna resurser eller ta in egna. Yova kan även gå in som en inhyrd verksamhetschef under en begränsad tidsperiod eller på deltid efter behov.

 

För att fokusera på det du tycker är kul - och därmed är bäst på.

Yova finns för dig som inser att insatser behövs då du växer, krymper eller organiserar om, men inte hinner med eller inte önskar anställa personal för att strukturera upp marknadsföring och kommunikation.

 

Yova leder projekt som styr upp din marknadsverksamhet och genomför förändringar som ger din säljkår bättre verktyg och större träffsäkerhet.

 

Yova kan också ta sig an tjänsten som tex marknadschef på deltid men trots allt ständigt tillgänglig resurs för de frågor som du själv inte brinner för eller inte hinner ta hand om.

 

För att lyfta dig till nästa nivå

 

Yova finns för dig som börjar växa ur kostymen. Kanske har fåmansbolaget ökat omsättningen och anställt många nya individer som inte har samma bakgrund som grundarna? Kanske har organisationen blivit så stor att man bildar dotterbolag och får därmed en helt ny struktur att hantera både internt och externt? Kanske expanderar ni utomlands och behöver integrera verksamhet där kultur och historia spelar in i samspelet? Kanske behöver en del verksamhetsgrenar avvecklas och andra tillåtas växa? Eller ska bolaget börsnoteras och nya krav tillkommer?

 

 

Vilken utmaning du än står inför så har den flera konsekvenser, där varumärke, paketering och kommunikation är ett kritiskt område. Intern kommunikation blir dessutom viktigare ju större och ju mer komplex organisationen blir. Yova kan gå in som förstärkning till din marknadschef eller ta hela ansvaret för förändringsarbetet under en period eller på längre sikt.

 

RESULTAT

 

1. Time to market: du snabbar upp resan till en lönsam verksamhet när du preciserar erbjudandet och hittar rätt målgrupp från början

 

2. Marginaler: vi optimerar ROI genom att fokusera och resonera oss fram till volym kontra prissättning

 

3. Förtroende: du får tidigt en tydlig och konsekvent kommunikation som inger förtroende

 

 

Copyright © All Rights Reserved